środa, 18 marca 2015

Ciasto styropian

Nie wiem czemu to ciasto zawdzięcza tę o to nazwę, może trochę wyglądem... Bo jak styropian na pewno nie smakuje. Wręcz przeciwnie, jest mięciutkie i wilgotne. Ja pierwszy raz zobaczyłam je w programie Pani Ewy Wachowicz. Wypróbowałam i przepis okazał się naprawdę godny polecenia. Zachęcam do skorzystania.
Smacznego:)

Składniki na kruszonkę:

  • 3 szklanki mąki
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 żółtek


Składniki na masę:

  • 5 białek
  • ok 1l jogurtu brzoskwiniowego (ja wykorzystuję 3x po 400ml Jogobelli)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200g wiórek kokosowych
  • 1 budyń śmietankowy (bez cukru)
  • można też dodać jakieś owoce, ja wykorzystałam jagody, które miałam zamrożone
Przygotowanie:

Składniki na kruszonkę wymieszać, wyrobić i odstawić. Teraz zlać jogurt do głębokiej miski, dodać cukier i proszek do pieczenia, następnie wiórki kokosowe i wszystko ze sobą wymieszać. Ubić pianę z białek (ze szczyptą soli) i dodać ją powoli do masy jogurtowej delikatnie mieszając, żeby piana nie oklapła. Blachę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Na dno najpierw wysypujemy połowę kruszonki, następnie wylewamy masę. Można na wierzch rzucić trochę owoców i zasypać drugą częścią kruszonki. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 160 stopni na 1 godzinę.






1 komentarz:

  1. Czekałam i się doczekałam. Miło, że znów jesteś z przepisami :)

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl