sobota, 27 października 2012

OGÓRKI chili

Jeden z wielu sposobów na przetworzenie ogórków, aby można je było kosztować także zimową porą. Obudziłam się dość późno z pomysłem na przetwory więc zaszalałam tylko z ogórkami chili. Są wyraziste w smaku, pikantne, świetne jako  "zakąska".
Na przyszły rok postaram się o więcej przetworów. Mam już kilka pomysłów:)

Składniki:
  • 2 kg ogórków
  • 3 garści soli
  • 1 ½  łyżki chili
  • 2 główki czosnku
  • 15 łyżek oleju
  • ¾ litra octu
  • 300 g cukru
  • 250 ml wody
Przygotowanie:

Ogórki można pokroić w grube plastry, słupki- jak kto woli. Ja trafiłam na małe ogóreczki więc zrobiłam je w całości. Zasypujemy je na noc trzema garściami soli.
Rano odlewamy wodę, ale nie płuczemy! Dodajemy 1 ½ łyżki chili i podgrzany olej. Mieszamy i wkładamy do słoików. Wkładamy do każdego słoika ząbki czosnku.
Ocet  zagotować z cukrem i szklanką wody. Taką zalewą zalewamy słoiki, zakręcamy i pasteryzujemy. Można też spróbować po zalaniu gorącą zalewą i zakręceniu, odwrócić słoiki do góry dnem i pozostawić w ciepłym miejscu.
W przypadku pasteryzowania trzeba pamiętać, że jeśli wkładamy ostudzone słoiki do garnka to woda też musi być chłodna. A jak wkładamy słoiki z gorącą zalewą to woda też musi być nagrzana.




1 komentarz:

Durszlak.pl