czwartek, 5 czerwca 2014

ZAPIEKANKA makaronowa z łososiem i szpinakiem

Szukając inspiracji na obiad bo schabowy już jest nudny a spaghetti się Leosiowi przejadło, krążyłam po różnych blogach kulinarnych. Na jednym z nich przeczytałam: "Co to jest-zielone, bardzo zdrowe i trzeba dorosnąć by pokochać jego smak?" Oczywiście mowa o szpinaku, do którego ja napewno już dorosłam:) Z resztą jak do wszystkiego co zielone... Jako dziecko do jedzenia zieleniny nikt by mnie nie zmusił. Z zielonych to jadłam tylko niedojrzałe jeszcze jabłka z sadu sąsiada:) A dziś uwielbiam zielone! Por, szczypior, pietruszkę, koperek i oczywiście szpinak też!:)
Dlatego dzisiaj wrzucam zapiekankę, której jednym ze składników jest właśnie owa zielona roślina. Można oczywiście przygotować to według schematu: ryba+makaron polany szpinakiem, ale łącząc wszystko  w jedno zapieczone danie uzyskamy coś oryginalnego a do tego możemy w sprytny sposób przemycić coś zielonego do potrawy w taki sposób by dla niektórych mniej rzucała się w oczy:)



Składniki:

  • 300g ulubionego makaronu
  • 300g świeżego łososia
  • opakowanie mrożonego szpinaku w liściach
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 garści startego sera
  • 100ml śmietany 18%
  • 1 łyżka masła 
  • sól i pieprz
Przygotowanie:

Łososia kroimy na kawałeczki, przyprawiamy go solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem (1 lub 2 ząbki) odstawiamy na kilka minut.
Szpinak gotujemy aż nadmiar wody odparuje, później przyprawiamy go do smaku solą, pieprzem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem (3 lub 4 ząbki ), wlewamy śmietanę, zagotowujemy, by zgęstniał.
Makaron gotujemy al dente.
Naczynie do zapiekania smarujemy masłem, wsypujemy ugotowany makaron,  posypujemy odrobiną sera, następnie wylewamy szpinak a na wierzch układamy łososia, posypujemy resztą sera.
Całość zapiekamy ok. 20 min. w 180 stopniach.





3 komentarze:

  1. Fajna ta zapiekanka. Taka inna :) Szpinak i łosoś to zawsze dobre połączenie :) Zapraszam Cię z tym przepisem do mojej akcji "Czas na szpinak 4", jeśli oczywiście masz ochotę dołączyć :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Durszlak.pl