wtorek, 13 sierpnia 2013

Sos TZATZIKI

Zainspirowana kuchnią grecką zrobiłam sosik, który ja nazywam "tadziki". Sezon grillowy jeszcze trwa a ten sos stanowi pyszny dodatek do grillowanych mięs i warzyw. Ja wykorzystałam go w miniony weekend nad jeziorem do grillowanej karkóweczki.... Zdjęcia miały być tym razem plenerowe, ale zapomniałam aparatu niestety. Póki sezon grillowy jeszcze trwa zachęcam do skorzystania z przepisu.
Nie podaję ilości czosnku ponieważ każdy woli inny stopień ostrości. Grecy ponoć dają go bardzo dużo. U nich liczy się go na główki a nie na ząbki, ale ich czosnek ponoć jest dużo łagodniejszy. Ja zawsze obieram 4 lub 5 ząbków a potem smakuję sosu i ewentualnie doprawiam. Można też dodać łyżkę majonezu.

Składniki:

  • duży jogurt naturalny (gęsty) 
  • 3 lub 4 średnie ogórki
  • kilka ząbków czosnku
  • koperek
  • sól, pieprz


Przygotowanie:

Obrane ogórki trzeba zetrzeć na tarce na grubych oczkach i dodać do jogurtu razem z posiekanym koperkiem. Następnie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i doprawiamy solą i pieprzem.






1 komentarz:

Durszlak.pl